• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Nu undrar jag en sak.
Är det så att Sevenday tar både UC och Bisnode?
Sökte ju samlingslån via Advisa i tisdags och fick direkt UC och en ökningar med 2,3%

Sedan undrar jag om Collector är inom UC eller om det kommer vara utanför UC? Tänker på när lånet dyker upp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Nu är planen att söka ett samlingslån på ytterligare små krediter/lån som är kvar om ca 230.000 .
När i tid är det tidigast möjligast? har 5 FF och i juni har jag bara 1 kvar.
Bör jag vänta 1 helt år? Eller räcker det med 6 månader?
 

Mot bättre tider

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Grattis måste kännas skönt att det löste sej så bra hur funkar det med lösen kravet skickar man in dom senaste fakturan från diverse lån
Fick 500tkr från Collector, och lösenkrav var 320tkr, man fick ladda upp kopior på senaste låneavier för alla lån man villa lösa, jag löste lån för hela lånelöftet utom ca 400 kr som de betalar ut till mig kontant.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Nu undrar jag en sak.
Är det så att Sevenday tar både UC och Bisnode?
Sökte ju samlingslån via Advisa i tisdags och fick direkt UC och en ökningar med 2,3%

Sedan undrar jag om Collector är inom UC eller om det kommer vara utanför UC? Tänker på när lånet dyker upp.
Jag har senaste åren sökt lån på Sambla, Advisa och Freedom Finance. Flera av bankerna tar både UC och Bisnode. Har en avbetalning på Bmw som använder Bisnode, så man förlorar i kreditvärdighet då Bisnode kollar mycket på antal förfrågningar. Nu sänktes aldrig mitt Bisnode betyg bara för det, men rätt som det är ”tippar det över” för att det görs sådana ff och till slut sänks kreditvärdigheten. Bara att det syns på Bisnode att man nyligen har ff är förstås negativt. Känns orättvist att de kör med både ”livrem och hängslen” fast det endast borde göras en UC i de fallen. Nordax vet jag på rak arm att de tar bägge upplysningarna.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Nu är planen att söka ett samlingslån på ytterligare små krediter/lån som är kvar om ca 230.000 .
När i tid är det tidigast möjligast? har 5 FF och i juni har jag bara 1 kvar.
Bör jag vänta 1 helt år? Eller räcker det med 6 månader?
Det är bara att pröva:) Men jag tycker man ångrar sig varje gång man inte kunde vänta; dåliga villkor eller nästan inga låneerbjudanden alls i värsta fall. Högsta räntan jag betalar för något nu är ca 8% Det är för högt naturligtvis, särskilt vid diverse samlingslån på hundratusentals kronor. Räntan är ju vad det kostar att låna pengar. Sen har jag lån till 5% ränta samt till 4,5 % ränta, det känns ändå helt okej. Det kräver i regel dock ett kreditbetyg under 1 (mycket bra), så har det åtminstone varit för just mig. Sen ska det väl helst inte vara en pandemi heller, den har påverkat allt och alla, vare sig man fått behålla sitt jobb eller inte, det gör att det finns en osäkerhet och att långivarna löper större risk att inte få tillbaka sina pengar.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp